2015. július 26., vasárnap

Bagoly kulcstartó makramé technikával




Néhány napja újra belemélyedtem a makramé technikába, amivel utoljára gyerekkoromban foglalkoztam. Az alapokat akkoriban anyukámtól tanultam, amikor együtt készítettünk néhány függő virágtartót.


Ajándékba is és magamnak is szerettem volna készíteni néhány kulcstartót. Ekkor fedeztem fel újra ezt a csomózási technikát, aminek az alapjai a látszat ellenére nagyon egyszerűek. A különböző típusú csomók váltogatásával bonyolultnak tűnő mintákat, formákat könnyedén tudunk elkészíteni. 


A kapunyitó távirányítómra egy baglyos mintát választottam. Az elkészítéséhez az alábbiakat használtam fel: 
1 kisebb kulcskarika
6 db 60 cm hosszú, világoskék, 1 mm vastag pamutzsinór
2 db 6 mm átmérőjű, sötétkék fa gyöngy
1 db natúr színű, lencse formájú gyöngy
20 db natúr és sötétkék színű, 4 mm átmérőjű fa gyöngy


A csomózás lépéseit ez esetben nem fényképeztem le, mert nagyon jó videókat lehet találni, amik alapján bárki könnyedén elkészítheti a saját baglyos kulcstartóját. 
A videó linkje, amelyik alapján dolgoztam: bagoly makramé


Végül néhány megjegyzés a készítéshez: 
- Az 1 m-es fonálra csak akkor van szükség, ha nyakláncot készítesz. Kulcstartó esetén ezt a kulcskarika helyettesíti.
- A csomózás vége felé a videóval látottakkal ellentétben a kék bagolynál nem vágtam le a fonalakat, mert szeretem, ha minél több "fityegője" van.
- A fapálcikát is elhagytam, mert nem igazán tetszik.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szuperül néznek ki! Videót hol találok az elkészítésről?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Keresd ki a szövegből ezt a sort: "A videó linkje, amelyik alapján dolgoztam: bagoly makramé" Az utolsó két szó maga a link, csak kattints rá. :)

      Törlés
  2. Szia! Nagyon szépen köszönöm :D

    VálaszTörlés