2015. január 25., vasárnap

Beltéri tűzifa tárolók



Már több éve van egy kandallónk a nappaliban, de a tűzifa beltéri tárolása a mai napig nem tökéletes. Kezdetben egy szép fonott kosarat használtuk erre a célra, de sajnos nem sokáig bírta a megpróbáltatásokat. 


Aztán következett egy nagy műanyag rekesz, aminek az aljára görgőket is szereltünk (a fát odakinn ebbe pakoljuk bele, aztán csak begurítjuk a házba és így nem kell cipekedni), de nem esztétikus, csak rontja az összképet. Persze ezt a rekeszt csak átmeneti megoldásnak szántuk, de sajnos ez az "átmenet" már évek óta tart...


 Természetesen az a legjobb, ha már a kandalló építésekor gondolunk erre a problémára és beépített fatárolót készítünk. Szerintem nagyon szép megoldás és így maga a tüzelőfa is dísze lehet az otthonunknak. 


















A mi kandallónk azonban nem épített és a ház tervezésekor a senki sem gondolt még a beltéri fatárolásra... ezért most valami olyan ötlet után kutattam, ami utólag is egyszerűen megvalósítható és lehetőleg minél több fa tárolására alkalmas.


Így bukkantam rá néhány képre, amiket most meg is osztok mindenkivel, aki hasonló problémára keres ötletes megoldásokat.


Találtam is két képet, ami kiindulási alapja lehet a mi leendő fatárolónknak: 



Az ötletet még emésztem egy kicsit, de remélhetőleg a következő fűtésszezonra elkészítjük a mi variációnkat, amit mindenképp be is mutatok majd. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése