2014. július 20., vasárnap

Női farmertáska




Az elmúlt másfél évben jó néhány farmertáskát varrtam. Most ezek közül mutatok meg egyet. 


A képeken látható válltáskát Zsuzsinak készítettem. Adott hozzá egy lányka farmernadrágot és bélésnek egy férfi pizsama felsőt. Kérése az volt, hogy a pánt alul kötős legyen és a belsejét egy elválasztó két nagy rekeszre ossza szét.


A táskát mindig az adott nadrághoz igazítva készítem el. Megnézem mi az, ami tetszik rajta, amit mindenképp meg akarok tartani. Ezen a nadrágon az első zsebek érdekes kialakítása és a kigombolható övbújtatók tetszettek meg. 


Első lépésként lebontottam a nadrág derékpántját, levágtam a szárát, majd az oldalvarrások mentén szétválasztottam az elejét a hátuljától. Az elejét is ketté vágtam és a csípővonaluk mentén egymáshoz varrtam. Így az első zsebek a táska elején egymás mellé kerültek és továbbra is zsebként használhatók. A nadrág ülepét a már megvarrt első részhez igazítva varrtam össze, majd összeállítottam a táska testét. 


A pizsama felsőből bélést varrtam a táskába. A Zsuzsi által kért táska elválasztó végül egy nagy, cipzáras zseb lett, ami egyben ketté is választja a táska belső terét. Mindkét táskafélbe további belső zsebek is kerültek. 
A nadrágszárakból kiszabtam a táska pántját, aminek visszájára a pizsama ujjaiból kiszabott csíkos anyagot varrtam.


A táska bélésének bevarrása és a pántok felvarrása után a táskát lezáró cipzáros fedélrész elkészítése következett. Ehhez két, egymással szembeállított cipzárt varrtam két farmercsík közé. A két cipzárral való lezárást egy korábbi táskánál alkalmaztam először, mert nem kaptam megfelelő hosszúságú cipzárt a boltban. De ez a megoldás azóta igen jól bevált, így most már kifejezetten így csinálom. :)


A táska szájára felvarrtam a fedélrészt, a varrásszéleket sötétkék szegőpánttal takartam el és a cipzárak nyelvére zsinóros fogantyút készítettem.


Mivel a kigombolható övbújtatók is megtetszettek, mindenképp fel akartam varrni őket a táskára. Egy került a táska elejére, további kettő pedig oldalra, a táska pántjaihoz.


Zsuzsinak tetszett a táska, te mit szólsz hozzá? 


Ha tetszett a bejegyzés, ajánlom figyelmedbe a többi, általam varrt táskát is:


1 megjegyzés: