2014. január 2., csütörtök

Virágminta égetése fára




Legelőször gyerekkoromban égettem fa lapokra egyszerű mintákat. Akkoriban egy vékonyabb drótot hevítettem fel a konyhában a gáztűzhely lángjánál és azzal készítettem el a képet. Most azonban karácsony előtt az egyik áruházláncnál igen kedvező áron vásároltam egy pirográfot. Persze már tűkön ültem, hogy kipróbálhassam. De mégis min? Aztán eszembe jutott, hogy van egy rakás fakanalam és fa vágódeszkám. Ha ezeken elügyetlenkedném a dolgot, akkor sincs semmi baj. Így hát most ebben a bejegyzésben az első négy, pirográffal égetett mintámat mutatom meg. 


Némi gondolkodás után leegyszerűsített kála virág motívumok mellett döntöttem. Ezeket felvázoltam egy papírlapra, majd a fakanalakra is. Nem lettek tökéletesek, és a melléjük rajzolt levelek sem hitelesek, de a lényeg talán az, hogy a virágok felismerhetőek. A negyedik minta pedig a fakanál közepén található lyukból szinte magától következett, csak úgy jött magától.


A pirográf több égető fejét is kipróbáltam a fent látható eredménnyel. Úgy vélem, még rá kell éreznem erre a technikára, de mivel mostanában ez izgatja a fantáziám, még próbálkozni fogok. Fakanalam van még bőven. :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése