2014. január 9., csütörtök

Lila díszpárna filcvirágokkal




Ez a lila díszpárna Pannának készült a 12. szülinapjára. Panna kedvenc színe lila és a rózsaszín. A szobáját is ez a két szín uralja. 


A díszpárna elkészítéséhez egy kisebb méretű párnát, különböző színű barkácsfilcet, lila anyagot és zöld szalagot használtam fel. 


A munkát az anyag rövidebb oldalainak beszegésével kezdtem. Majd az egyik beszegett végtől mért 10 centinél húztam szappannal egy vonalat. Ez jelölte a díszpárna mintás oldalának felső részét. Innen lemértem a párna magasságát és húztam egy újabb jelölővonalat, ami a párna elejének alsó részét mutatta. 
Ide tűztem a zöld színű szalagokat, amik a virágok szárai lettek.


A boglárkára hasonlító rózsaszín virág szirmait félbevágott filc körökből alakítottam ki. Ezeket rétegenként, az egyenes oldaluknál varrtam a lila anyaghoz.


A százszorszéphez sötét és világos rózsaszín filcből, kisebb méretű köröket vágtam ki. Ezeket sugárirányban, a körök átlójának vonalában jó szorosan egymás mellé varrtam.


A harmadik virág három, különböző méretű körből készült. Ezek közül csak a legkisebbet varrtam körbe, rögzítve az alatta lévő másik kettőt is. 
Végül a virágok néhány zöld levelet is kaptak, majd a szárakkal megegyező zöld szalagból megvarrtam a "kép" alapját is.


Miután a párna díszítése elkészült, csupán a huzat széleit kellett összevarrnom és beszegnem. A párna hátoldalán a 10 cm-es ráhagyás zárja le a párnát, amire ezért sem húzózár, sem gomb nem került.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése