2013. december 13., péntek

Mécsestartó készítése befőttesüvegből




A fenti képen látható mécsestartót ajándékba készítettem egy kisebb méretű befőttesüvegből. 


 Öntapadós tapétából sablonlyukasztóval kivágott mintákat ragasztottam az üvegre, majd száraz szivaccsal fehér színű szatináló festéket hordtam fel rá. A festék száradása után óvatosan eltávolítottam a matricát, majd betettem az üveget a még hideg sütőbe. A sütőt felmelegítettem 140 fokra, majd ezen a hőfokon tovább szárítottam a festéket kb. 5-8 percig. Ekkor lekapcsoltam a sütőt és megvártam, míg kihűl. A szatináló festék vízbázisú, de ha a fent leírt módon kiszárítjuk, mosogathatóvá válik. 


Az üvegre ezután barkácsragasztóval mintákat rajzoltam, amiket bordó színű csillámporral szórtam meg. A befőttesüveg szája köré szalagot ragasztottam és masnit kötöttem. Az üvegbe fehér dekorhomokot szórtam és belehelyeztem egy mécsest.


Mi a véleményed? Te örülnél, ha kapnál egy ilyen mécsestartót ajándékba?

Már korábban is dolgoztam szatináló festékkel, akkor homályossá vált üvegpoharakat újítottam fel vele.



2 megjegyzés: