2013. november 8., péntek

Háromdimenziós, világító faliképek






Újra eljöttek a rövid nappalok, így számomra elérkezett az esti hangulatvilágítások ideje is. 
Az elmúlt időben több világító, háromdimenziós faliképet is láttam a neten, amik hatására most megalkottam a sajátomat. 
Hogy mitől is lesz egy ilyen falikép háromdimenziós? A kivágott részletek kihajtogatásától. Nézd csak meg a következő képen:


A képek elkészítéséhez vásároltam két, 40x40 cm-es vászonképet és ugyanilyen méretű fehér papírt. Elővettem egy ledes karácsonyfa-izzósort, ill. az építkezésből megmaradt dryvit hálót.


Elsőként a virágos képet készítettem el. 
A vászonkép méretére szabott fehér papíron ceruzával megrajzoltam, majd egy szikével óvatosan kivágtam a virágos mintát. Helyenként extra papírréteget ragasztottam a lap visszájára. Ezek azok a virágszárak, levelek és fűszálak, amiket sötétebbnek látunk a megvilágított képen. 


A madaras kép is hasonló módon készült el.


A minták kivágása után a vászonképeken dolgoztam tovább. A méretre vágott dryvit hálóba belefűztem a ledes izzósort, majd egy kapocsbelövő segítségével a vászonképek hátoldalán a kerethez tűztem a hálót.

A kivilágított háromdimenziós kép nappal és sötétben.

Ezután a korábban elkészített képeket kétoldalú ragasztóval a vásznakra ragasztottam, kihajtogattam a virágok szirmait, a pillangó és a madarak szárnyait, valamint a nap sugarait és a felhők bodrait. 
Legvégül pedig a képeket felakasztottam a falra és felkapcsoltam a világítást. :) 


Kíváncsi lennék, nektek hogy tetszik a végeredmény ill, hogy nekiállnátok -e egy ilyen feladatnak?



4 megjegyzés:

  1. Csodaszép! Nagyon ügyes vagy! Azt megkérdezhetem, hogy mennyi idő alatt készült el?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik. :) Egy teljes nap kellett a két kép elkészítéséhez. Viszont nem terveztem meg előre a képeket. Azok menet közben alakultak olyanná, amilyenek végül lettek. Vagyis ebben az időben az agyalás ideje is benne van, nem csak a tényleges alkotó munkáé.

      Törlés
  2. Nagyon ügyi vagy!!!
    Mennyiért készítesz egy képet? :)
    K.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Karcsi! Kérdésedre nem tudok mit mondani. Egyelőre nem tervezek tömeggyártást... talán majd, ha nem lesz munkám... ;)

      Törlés