2013. augusztus 23., péntek

Falmatrica házilag - Égig érő fa



Legújabb falmatrica munkámat barátnőmnek, Zitának készítettem. A képen látható, plafonig érő fa mostantól az ő hálószobájának falát díszíti. Zita egy bordó színű, velúr felületű, öntapadó matricát választott, ami kitűnő döntésnek bizonyult. Hálószobába tökéletesen illik ez a bársonyos, kellemes tapintású anyag. 


A fa a sarokhoz közel, attól kevesebb, mint egy méterre "nőtt ki" a padlóból. Kissé az ágy felé dől és a szél is lefújt róla néhány levelet, csupán azért, hogy a kép jobban átnyúljon az ágy bal oldala fölé. 


Miután alaposan átbeszéltük, hogy Zitának mi tetszik és mi nem, elég gyorsan sikerült megrajzolnom a fát. A terv elfogadásra került, csupán néhány egyszerű virág kellett még rá. 


A munka során először az ágak sablonjait rajzoltam meg. Ebben segítségemre volt, hogy korábban a fát négyzetrácsos papírra rajzoltam, amin egy négyzet 10 cm-es hosszúságot jelentett.


Ellenőrzésként kiraktam a fa sablonját a padlóra. 
Miután megbizonyosodtam arról, hogy minden ág úgy néz ki, mint szeretném, kivágtam őket a matricából is. 


A matricák elhelyezésének tekintetében igyekeztem biztosra menni. 
Azért, hogy a falon minden ág a megfelelő helyre kerüljön, először a sablonokat ragasztottam fel, majd helyükre a matricát, ágról-ágra haladva. Ezek után a virágok, végül a levelek következtek. 


A munkával a vártnál gyorsabban haladtam, talán azért is, mert segítségemre volt Zita 6 éves kislánya, Janka. Az alsó virágokat és leveleket - az útmutatásaim szerint - nagyon ügyesen, ő maga ragasztotta fel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése