2013. július 15., hétfő

Variációk odvas farönkre




Ez a néhány odvas farönk tűzifának érkezett hozzánk már két éve. De nálunk az ilyesmit nem lehet ám csak úgy eltüzelni! Rögtön lecsaptam rájuk, félre tettem őket és vártam, hogy megérjen bennem az ötlet - mire is lennének jók? 


Legelsőként arra gondoltam, hogy némelyikük megtarthatná eredeti funkcióját és madarak számára költőhelyként szolgálhatna. Ehhez már nem is kellene olyan sok munkát beleölnöm, mivel az odú korábbi lakója szépen kivájta a fa belsejét, csupán egy kicsit ki kell takarítanom. Viszont kéne egy ülőke a bejárat alá, egy tető és valami, amivel felrögzíthetem a fára. 


Második ötlet, hogy azokat, amelyeken nincs bejárat az odúba, virágtartónak használom majd. Az lyukba egy éppen méretes cserepet helyezek (vagy feltöltöm virágfölddel) és valamilyen kis igényű növényt ültetek bele. Ez esetben azért tudni kell, hogy ősszel nem árt a farönköt növényestől fagymentes helyre költöztetni, mivel a fa nem feltétlen védi meg a gyökereket az erősebb fagyoktól.


A harmadik variáció a legegyszerűbb: A fatörzsbe akár egy befőttes üveget is tehetek és máris kész a szélálló, stabil váza a teraszra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése