2013. július 5., péntek

Kerti csobogó




Szeretek bizonyos hangokat, mert megnyugtatnak, kikapcsolnak. Ilyen a gyenge szellőben megszólaló bambusz szélharang tompa hangja, a rigók dallamos éneke és a víz lágy csobogása is. Néhány éve minden nyár elején összeállítok egy egyszerű csobogót, amit a terasz közelében helyezek el. A csörgedező víz hangja kellemes hátteret biztosít az olvasáshoz, az ücsörgéshez, a baráti beszélgetésekhez. 


Az összeállításhoz szükség van egy mutatós edényre, különböző méretű folyami kavicsokra, egy kis teljesítményű, napelemes szivattyúra, valamilyen rácsos szivattyúvédőre és persze sok-sok napsütésre.


Az edénybe behelyezzük a szivattyút és lefedjük a szivattyúvédővel. Erre a célra egy régi műanyag szűrőt áldoztam fel és vágtam szét, de másból is elkészíthető. A lényeg, hogy minél nagyobb vízzel teli, szabad teret biztosítson a szivattyú körül és egyben óvja azt a kövek súlyától is. 


Ezután különböző méretű kavicsokat rendeztem egymásra és tiszta csapvízzel töltöttem  fel az edényt. A csobogót a helyére tettem, a napelemet pedig úgy helyeztem el, hogy minél hosszabb ideig érje közvetlen napfény.


A csobogó karbantartása is egyszerű. Mivel a víz a napon gyorsan párolog, néhány naponta vizet kell rátölteni. Ezen kívül nagyjából havonta szétszedem és megtisztítom a bele hullott apró szennyeződésektől.


           
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése