2013. március 5., kedd

Viaszlevonatos húsvéti tojások



Tavaly vásároltam egy írókát, hogy végre kipróbálhassam a viaszlevonatos tojásfestési technikát. A tojásokat a már korábban leírtak szerint előkészítettem, majd nekiálltam a munkának. 



Ehhez a húsvéti tojásdíszítő technikához szükség van egy írókára, méhviaszra és egy kis tálkára a viasz melegen tartásához. 



A méhviaszt felmelegíthetjük a kályha legkisebb fokozatán vagy egy teamécses felett, ügyelve arra, hogy a viasz csak meleg legyen, ne füstöljön! Ha nincs lehetőségünk írókát vásárolni, akkor készíthetünk is magunknak vagy akár egy üvegfejű gombostűvel is helyettesíthetjük.



Mivel az írókázás még nagyon nem akart összejönni, én a gombostűfejes technika mellett maradtam. :) 
A munka menete: A meleg, cseppfolyós méhviaszba mártogatjuk a gombostűfejet és a tojásra mintát rajzolunk a viasszal. 



Ha kész a minta, jöhet a festés. Viszont a viasszal megírt tojásokat nem szabad forró festőlébe tenni, mert különben a viasz könnyen elkenődhet rajtuk, tönkretéve a gondos munkát. Ezért langyos festőlében festjük meg őket, viszont így hosszabb ideig is eltart míg a hímesek kellően színesek lesznek. 



Miután a megfestett tojások megszáradtak, langyos sütőben leolvasztjuk és puha ronggyal óvatosan letörölgetjük róluk a viaszt. Végül jöhet egy kis fényesítés zsírral, vagy szalonnával. 


Zárszóként még két, tapasztalatból fakadó jó tanács: Mielőtt nekiállnánk a munkának, terítsünk egy újságpapírt az asztalra és munka közben ne tapogassuk a tojásra felvitt viaszt, mert az enyémekhez hasonlóan foltosak lesznek... :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése