2013. január 18., péntek

Falmatrica házilag - Virágok




Veronika szobájának terve rég elkészült, a falfestés is régóta kész, a bútorok és kiegészítők többsége is megvan. A tervbe foglalt falmatrica viszont már nem kapható...


Ez volt az oka annak, hogy a virágokat végül én magam készítettem el öntapadó tapétából. Elkészítésük során kissé eltértem az eredetiektől - saját készítésű falmatricáknál ez könnyen megoldható :) - színüket is jobban hozzáigazítottam a szoba színvilágához. 


Egy kartonpapírból sablont készítettem a következő módon: 
1. Rajzoltam egy 28 cm átmérőjű kört,  amire szögmérő segítségével felrajzoltam egy 51.42 fokos szöget.
2. Az így kapott háromszög alapjának hosszát körzővel hétszer felmértem a körre. Az így megszerkesztett hétszög oldalait megfeleztem, és 7 db kb. 6 cm sugarú félkört rajzoltam fel. Ezek lettek a virág szirmai.
Így egy nagyjából 37 cm átmérőjű virágot kaptam.



Természetesen más módszerrel is megrajzolhatjuk a virágokat. 
Ehhez az általunk megválasztott méretű körbe rajzoljunk egy hétszöget, melyben a Wikipédián található animáció lehet segítségünkre. A hétszög oldalait felezzük meg és körző segítségével rajzoljuk fel a szirmokat.  



A virágok közepéhez 20 cm átmérőjű köröket vágtam ki sárga tapétából. A kicsi körök átmérője 3 cm. A köröket egy műanyag spakli segítségével ragasztottam fel a virág közepére, ügyelve arra, hogy ne maradjanak légbuborékok alatta. 


A virágszárak hossza 45 cm, szélességük 3 cm. 
A levelek mérete: 10 x 5 cm. 
Az öntapadó tapéta hátoldalára felrajzolt mintákat ollóval vágtam ki.



A kész falmatricák felragasztása előtt egy ronggyal portalanítottam a falat. 
A nagyobb minták hátuljáról fokozatosan húztam le a papírréteget, miközben egy spaklival óvatosan a falra simítottam a tapétát. Végül egy puha ronggyal átdörgöltem a falra felragasztott matricát.



Szerintetek milyen lett? Nekiállnátok ti is? :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése