2012. július 7., szombat

Szalvétatechnikával díszített fa dobozka


A nyár és a tenger ihlette a ma délelőtti munkám. :)



A kiválasztott szalvétán pontosan körbevágtam a mintát és a szalvéta rétegeit elválasztottam egymástól, mivel csak a legfelső, mintás rétegre van szükség.




 A dobozkát ez esetben nem alapoztam le semmilyen festékkel sem, a szalvéta mintákat közvetlenül a fára ragasztottam découpage ragasztóval. Egy egyszerű ecsettel vettem fel a ragasztót és ezzel simítottam el a szalvétán vigyázva, hogy az szépen kisimuljon a felületén. 




A vékony szalvétaréteg könnyen magába szívja a ragasztót és így rátapad a fadobozra. Miután a ragasztó megszárad, áttetszővé válik. Ez után már nincs is más dolgom, mint lelakkozni az elkészült dobozt. A vizes alapú découpage ragasztót folyó víz alatt lehet kimosni az ecsetből.



Már régebben készítettem ezt a borostyán mintával díszített tálat, amit szintén nem alapoztam, csak a díszítés végeztével lelakkoztam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése