2011. június 20., hétfő

Varrógépasztal mozaikkal




Nagymamám régi Singer varrógépéből némi segítséggel
egy asztalkát fabrikáltam.
A fém lábazatot bekentem rozsdamaróval, majd feketére festettem. 


Megkértem a páromat, hogy szereljen rá egy asztallapot, 
arra pedig egy betonit lapot. Ez utóbbira azért volt szükség, mert úgy terveztem, hogy mozaikkal díszítem a tetejét.

 
Összegyűjtöttem a fürdőszoba csempézéséből megmaradt 
vágott és sérült darabokat. Ezeket egy vászonzsákba tettem, 
és kalapáccsal kisebb darabokra törtem. 
A betonit lapra felrajzoltam a kiválasztott mintát és nekiálltam a csempézésnek.


Az asztal peremére a csempék széleiről való darabkákat kerestem,
mert ezek oldala lekerekített, nem éles, mint a többié. 


Egyszerre csak kisebb területeket kentem be a ragasztóval,
apránként haladtam előre. 
Legvégül kifugáztam és néhány este alatt el is készült az asztal,
ami immár a teraszom ékessége.


A régi varrógépasztalokból többféle technikával készíthetünk csinos asztalkát. 
Íme néhány példa:



Áttört fém asztallappal.



Fa asztallappal.



Kőlappal.



 Rusztikusan.


 Egyszerű üveglappal. (Tiffany üveggel is el tudnám képzelni.)



Étkezőasztalként.

Szerintem érdemes megmenteni ezeket a csodás varrógép lábakat, amik felújítva és új funkciót nyerve szép és praktikus díszei lehetnek otthonunknak. 
Remélem sikerült beindítani a fantáziád. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése