2011. június 9., csütörtök

Váratlan látogató


Tegnap este 11 körül arra lettem figyelmes, hogy a két kiskutyám éktelenül összekapott az udvarban. Kimentem és szétválasztottam őket. De láttam, hogy Blöki kutyát valami csak nem hagyja nyugodni, mert továbbra is a sziklakert körül settenkedik. Némi szaglászás után rá is vetette magát valamire, ami furcsa, ciripelés szerű hangot adott ki. Újra rákiáltottam, az a valami pedig kipottyant a szájából.


 A félhomályban először nem láttam, hogy mi lehet az. Talán egy kisegér- gondoltam, de kicsit jobban megnézve már láttam, hogy az mégsem lehet, mert annál azért nagyobb. Így hát kézbe vettem és a rejtély egy csapásra megoldódott. Egy  kis vakond volt! 
 Bevittem a házba, hogy megvizsgáljam a sérüléseit. Elég könnyen megúszta, óvatosan felitattam a pár csepp vért egy papírtörővel. Mikor kicsit felemeltem, hogy a pocakját is megnézzem, újra kiadta azt a furcsa hangot. A szívecskéje csak úgy zakatolt, majd megnyugodott kissé.


Törni kezdtem a fejem, hogy hova is vihetném, hogy hol van olyan hely, ahol zavartalanul élhetne. A közelben mindenhol kiskertek, vagy szántóföldek vannak. Alig maradt már egy kis életterük ezeknek a kis állatkáknak. Mi emberek önző módon úgy gondoljuk, hogy minden talpalatnyi föld minket illet. Elfelejtettünk együtt élni, osztozni a többi élőlénnyel. Miközben keveset is tudunk ezekről az állatkákról.

A kis vakond szerencséje, hogy Blöki és Borka összevesztek rajta.
 Így hát egy  kis gyorstalpaló: A vakond 11-17 centiméteresre nő, kitűnő a szaglása és a hallása. Föld alatti életmódjából következik, hogy kicsit vaksi, csak a fényt érzékeli és fülkagylói sincsenek. Ragadozó állat. Kedvenc zsákmánya a lótücsök, a cserebogárpajor és a földigiliszta. Már 2 hónapos koruk után önálló életet kezdenek, 3-4 évig élnek. A vakond Magyarországon 1901 óta védett állat, eszmei értéke (csupán) 2000Ft.


A kis vakond végül is egy olyan helyre került, ahol már évek óta építési telkek vannak kimérve, de még senki sem mozgolódik rajtuk.
A jó szerencse legyen veled Kis Vakond!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése