2011. május 8., vasárnap

Kerttervezés - Kezdetek

Kerttervezés


 Egyik kedvenc kikapcsolódásom a kertészkedés. Mikor zsong a fejem a munkahelyi dolgoktól, jó kicsit kimenni a kertbe a virágaim közé. Ilyenkor már csak rájuk figyelek. Bevallom, néha még magamban beszélek is hozzájuk. Megdicsérem őket, mikor szépen fejlődnek, szépen virágoznak. Biztatom őket, ha éppen nem a legjobb formájukat mutatják és persze megteszek minden tőlem telhetőt, hogy orvosoljam a problémájukat.


Ez a hobbim akkor kezdődött, mikor vettünk egy telket és építkezni kezdtünk. Lázas tervezgetésbe fogtam, bújtam a kedvenc kertészeti újságomat, apránként vettem egy nagy rakás kerttel kapcsolatos könyvet, gyűjtöttem az ötleteket. Úgy éreztem sokkal nehezebb a dolgom egy teljesen csupasz kerttel, mint annak akinek már van néhány fa, vagy bokor az udvarában, amiket kiinduló pontként figyelembe vehet.


Később rájöttem, hogy a saját kertünk megtervezését nem kell olyan véresen komolyan venni. A növényeket ugyan jobb nem bolygatni, de ha muszáj, akár át is ültethetjük őket máshová, persze szem előtt tartva az igényeiket. Apróbb lépésekkel is haladhatunk, főképp, ha amúgy sincs sem időbeli sem anyagi kapacitásunk arra, hogy a kert minden szegletét egyszerre alakítsuk ki, minden növényét egyszerre vegyük meg és ültessük el. Így bőven marad időnk átgondolni, hogy hová kerüljön, milyen formájú legyen az új virágágyás, milyen növények kerüljenek bele és hol legyen az az árnyas szeglet, ahol kicsit elvonulva olvashatjuk az éppen aktuális regényt.


A kezdetek óta már néhány év eltelt. Ez idő alatt többen megdicsérték a virágaimat és kértek tanácsot tőlem kerttervezéssel, vagy beteg növénnyel kapcsolatban. Ezért döntöttem úgy, hogy indítok egy sorozatot, amelyben leírom tapasztalataimat, tanácsaimat amiket talán mások is szívesen vesznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése