2011. április 17., vasárnap

A Mi Otthonunk magazin pályázata


2011. január közepe óta próbálom elsajátítani ezt a csodaszép szakmát. Tudom, mégy nagyon sokat kell rajzolnom, tanulnom és tapasztalnom ahhoz, hogy lakberendező váljék belőlem. Mégis, a Szitakötő Lakbersuli hallgatójaként már márciusban lehetőségem nyílt arra, hogy A Mi Otthonunk magazin Facebookon meghirdetett pályázatára én is készítsek egy bebútorozási tervet. Most ezt a munkámat szeretném megosztani Veled.


Márciusban Nikire esett a magazin választása. Niki és párja egy újonnan épült társasház egyik lakását készültek megvásárolni, ahol a nappali-étkező-konyha egy légtérben kapott helyet. Ennek a berendezésére kértek segítséget. 


A fiatal párnak már volt néhány bútora (lásd a mellékelt képeket), amiket be kellett építeni az elképzelésbe. Figyelembe kellett még venni, hogy Niki szeret főzni és több növényt is szeretett volna elhelyezni a helyiségben. 

Az én elképzelésem a következő volt:


A helyiség leírása:

KONYHA:
A mosogatót megtartottam az ablak alatt és a csepegtető tálca alá egy mosogató gépet helyeztem el. A mellette lévő sarokba egy kiforgatható-kosaras szekrényt terveztem a lábasoknak és serpenyőknek.  Felső szekrényeknek 40 cm magas, felfelé nyitható faliszekrényeket képzeltem el. A gáztűzhely helyét sem módosítottam. A tervrajzon nem volt látható semmiféle megoldás a páraelszívó kivezetésére. Ezt a problémát úgy oldottam meg, hogy az elszívó csövét egy, a felső szekrényeket imitáló burkolat mögé rejtettem. (Ezt a hatást fokozhatnánk azzal, ha ezekre az elemekre is felszerelnénk egy-egy fogantyút.)  Így a cső esztétikusan kivezethető a szabadba. Az ezt követő magas elem a beépített hűtőt rejti, mellette kapott helyet az elektromos sütő. A fal mellett egy un. kamraszekrény található, aminek a kihúzható rácsos polcain rengeteg holmi elhelyezhető. Szerintem a konyha magas fényű előlapokkal mutatna igazán szépen. A konyhaszekrény korpuszának a meglévő bútorokhoz hasonló színt javasolnám, a front színét pedig az étkezőszékek párna huzatának világos színéhez lehetne igazítani. A főzőlapot, sütőt stb. feketére színeztem, amihez igazodik a munkapult színe is. Fali csempének a mostanában gyakran látható  nagyobb méretű, csíkos típust választottam hosszanti irányban elfektetve.


 NAPPALI:
A konyhát a nappalitól egy egyedileg, méretre gyártott, 150cm magas, és 30 cm mély szekrény választja el. Ez a szekrény a nappali felé néz. A teraszajtó felőli része üveges, A mellette levő részbe helyezném el a tv-t. A felette lévő polcra kerülhetnének pl. a DVD-k, az alatta lévőkbe pedig a DVD lejátszó és a hifi. Ehhez persze ide kell vezetni az áramot és a kábel tv-t. A hifi hangszóróinak a kábeleinek az elvezetését is meg kell oldani, pl. a szegélylécek alatt elrejtve.
 Első ránézésre kevésnek tűnik a nappaliban az ülőhely. A látszat csal. A nagyobbik szófa 140 cm széles, karfa nélküli. Ezen ketten kényelmesen elférnek, szükség esetén három embernek is megfelelő... és most jön a csavar! A mellette lévő fotel valójában egy fotelágy. Szükség esetén kinyitható és máris nyertünk plusz ülőhelyeket. Igaz, aki itt ül, az nem tud majd hátradőlni. ( Ha a két bútort összetoljuk, máris kész a sarok kanapé fekvőfotellel. ) Ha még mindig szükség lenne ülőhelyekre, akkor én padló párnákat szereznék be. Ennek az a nagy előnye, hogy ha éppen nem kell, elférnek egy ágyneműtartóban is, vagy egymásra stócolva az ablak alatti saroknak is szép színfoltjai lehetnek. Kanapénak is egy kihúzható változatot választottam, ami jó szolgálatot tehet vendégágyként.. ( Így már 3 fekvőhelyet is nyertünk.)
 SZÍNEK:
A színek kiválasztásánál igazodtam a meglévő bútorok színéhez. A semlegesnek mondható sötétbarnát és drappot egy barátságos zöld színnel kombináltam. A zöld szín helyett (vagy mellett!) még egy terrakotta színt is el tudnék képzelni. De bármilyen tetszőleges színnel felcserélhető, akár az idén divatosnak mondott lonc szín is szóba jöhet.
A vízszintes csíkozás mellett azért döntöttem, hogy optikailag tágítsa a teret. A padló és a falra festett barna szín esetében én kissé világosabb barnát javasolnék, hogy ne legyen túl sötét a szoba.
NÖVÉNYEK:
Szerintem nem szerencsés egy helyiségben minden növényt egy csomóban elhelyezni, jobban érvényesülnek külön-külön és ugye a fény igényük is eltérő. Ezért a kevésbé fényigényeseket elhelyezhetjük egy kicsit beljebb, pl a dohányzóasztalon is. Ha van hely a belső ablakpárkányon, akkor ott is jól mutathat egy-egy növény, de semmiképp sem összezsúfolva.

Mivel ennek a feladatnak a megoldására több terv is  született, Nikinek lehetősége nyílt arra, hogy mindegyikből kiválassza a Neki legjobban tetsző elgondolást. Az általam készített elképzelésből a konyha és a térelválasztó szekrény nyerte el a tetszését. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése