2011. április 19., kedd

Húsvéti tojások


 Az ünnepek közeledtével elővettem az évek alatt összegyűlt húsvéti tojásaimat. Ahogy rakosgattam a féltve őrzött kincseket, sokféle technikával készült hímes tojás került a kezembe. Volt köztük, amit én készítettem és volt olyan is, 
amit a párom hozott haza locsoló körútjairól. 


Gondoltam, készítek néhány képet róluk és megosztom Veletek. 
Felkerestem a készítőket és kölcsön kértem a kincstári készleteket. 
Aztán elkészültek a fotók. 


Üvegfestékkel díszített tojások.


 Ezt a strucctojást Timi barátnőm festette, szintén üvegfestékkel.


Timi a tojás felületét négy részre osztotta és mindegyik negyedet 
más-más mintával díszítette. 
A húsvéti tojások díszítése  című bejegyzésemben láthatsz még képeket róla.

Ha csak van egy kis szabadideje, azt anyósom horgolással tölti. 
A műanyag vagy kifújt tojásokat is egyszerűen körbehorgolta.


Anyukám barátnője, Vera néni hobbija a keresztszemes hímzés. 
Miután elkészült a minta, tapéta ragasztóval rögzíti az anyagot a kifújt tojáshoz. 


A két oldal illesztési vonalát díszes szalaggal takarta el.


Sógornőm, Erzsi nagy türelemmel és pontossággal tekerte körbe a tojásokat különböző színű melírozott hímzőfonallal.


A nyuszika pofija alkoholos filccel készült, a füle, haja és gallérja papírból van. 


A gravírozott és kicsipkézett tojásokat kedvenc fogorvosnőm, Rita készítette üres perceiben a már megkopott fogorvosi fúróival. 
Ebből a tanulság, hogy bárhol, szinte bármilyen eszközzel alkothatunk, 
csak legyünk leleményesek.
A hurkapálcára tűzött nyuszi szintén Timi alkotása. 
Először viasszal megrajzolta a nyuszi arcát, majd megfestette a tojást. 
A középen látható lúdtojás díszítése filctollal készült. 



1 megjegyzés: